Výstup z jednání představitelů Dopravního podniku Praha (DPP) s radním pro dopravu městské části Praha 1 Vojtěchem Ryvolou dopadl pozitivně. Lanovka na Petřín je na konci své životnosti – málokdo ví, že stávající vozy jezdí na podvozcích z roku 1932. Vozy budou muset být zcela nové a již se pracuje na jejich návrzích, změní se také systém jejich brzdění. Zatímco dnes se brzdí „na laně“, nově se se bude brzdit „na kolejnici“, jde o bezpečnější způsob.
Dopravní podnik původně nepočítal s tím, že by došlo k přestavbě spodní stanice lanovky Na Újezdě tak, aby byla lanovka byla bez problémů přístupná i vozíčkářům – není to totiž zákonná povinnost, jak sdělil člen Představenstva DPP Jan Šurovský na jednání představitelů DPP. Zároveň ocenil zarputilost radní pro bezbariérovost Ivky Antalové a radního Ryvoly, kteří na bezbariérovém řešení trvali. Téma bezbariérovosti je na Praze 1 důležitým především pro radní Antalovou, která celou věc podporovala. (Petici podporující odstraňování bariér můžete podepsat ZDE).
Proto byla důležitá slova architektky Ireny Neškudlové Mádlové, která za Dopravní podnik hlavního města Prahy, představila harmonogram prací, na jejichž konci bude zpřístupnění spodní stanice lanovky také vozíčkářům. Vše bude záležet na postupu prací a dalších jednáních.
Historické vozy lanovky se stanou exponáty, o jeden si požádalo Technické muzeum a druhý bude v Muzeu Dopravních podniků. Historický motor zůstane na místě a bude dál pracovat, o což se zasloužil
Národní památkový ústav.