Středisko sociálních služeb Praha 1 převzalo 13. května šest předprogramovaných tabletů Huawei Media Pad T5. Dar poskytla společnost Philip Morris ČR prostřednictvím Nadace Charty 77 a Asociace poskytovatelů sociálních služeb. Na projektu „Tablet od srdce“ se podílí také společnost Mall Group, dodavatel zařízení, a společnost Vodafone, která do všech tabletů věnovala SIM karty s datovou konektivitou. Deník Blesk pak poskytl do každého nosiče licenci předplatného Blesk Premium.

Tablety, které umožní propojení seniorů s rodinami a přáteli pomocí videohovorů, koordinátorkám pečovatelské služby předala zástupkyně společnosti Philip Morris Žofia Lutišanová. „Uvědomujeme si, jak těžká pro seniory, ale i jejich rodiny musí současná situace být a jak silně se jich vzájemné odloučení dotýká, proto jsme se rozhodli pomoci,“ uvádí v tiskové zprávě Andrea Gontkovičová, generální ředitelka Philip Morris ČR, a dodává: „Také starší lidé potřebují své blízké vidět a vnímat jejich emoce, byť zprostředkovaně. Písemný kontakt nebo telefonát v současné době seniorům nestačí.“

„Velmi rád bych poděkoval ředitelce Nadace Charty 77 Boženě Jirků, díky které jsme se s velkou radostí zapojili do projektu Tablet od srdce. Senioři z našich domů s pečovatelskou službou tak budou moci snáze a častěji komunikovat se svojí rodinou, příbuznými nebo známými,“ oceňuje starosta Prahy 1 Petr Hejma.

ŘeditelkaStřediska sociálních služeb Praha 1 Helena Čelišová upřesňuje: „Tablety budou sloužit pro videohovory obyvatel domů s pečovatelskou službou s příbuznými nebo přáteli přes aplikaci WhatsApp. Další využití budeme řešit se samotnými seniory podle jejich přání a požadavků. Rozhodně budeme moc rádi, pokud tento skvělý dárek pomůže překonávat samotu a odloučení od blízkých.“

Klienti střediska zvládají karanténu dobře a těší se na uvolnění všech opatření, aby mohli zase využívat všechny nabízené volnočasové aktivity, které jim obohacují život a hlavně umožňují vzájemný kontakt a setkávání se. „Moc chválím disciplínu a pochopení ze strany seniorů, že ne vždy příjemná opatření proti covid-19 přijímali s porozuměním. Včasné zavedení všech opatření a neustálá komunikace pracovníků střediska se seniory a jejich rodinami a důležitá informovanost pomohla vyhnout se přímému střetu s nemocí. A asi také při nás stojí štěstí,“ dodává Čelišová.