Magistrát bez konzultace s dotčenými městskými částmi schválil prodloužení zákazu průjezdu aut na části Smetanova nábřeží ve směru od Národního divadla. Starosta Prahy 1 Petr Hejma byl tímto krokem překvapen, odsoudil ho a podle svých slov věří, že dojde k jeho nápravě: „Očekávám, že od 1. října bude toto nešťastné opatření, vzhledem k jeho přechodné platnosti pouze do konce září, odstraněno. O dalším postupu bude jednáno na úrovni radních pro dopravu všech dotčených městských částí.“

„Prodloužení uzavírky je pro Prahu 1 opět překvapením. Usnesením ZHMP bylo jasně uloženo, že všechny změny mají být s městskými částmi předem projednávány. Nestalo se tak ani v případě předmětného prodloužení, ani v případě rušení parkovacích míst a jejich nahrazení drátěnými podstavci s plakáty, ani v případě snahy propašovat do tržního řádu bez vědomí Prahy 1 na Smetanovo nábřeží několik stometrových stánků s celoročním prodejem občerstvení, alkoholu a suvenýrů. V případě stánků se Praze 1 podařilo tomuto nesmyslu zabránit, v ostatních bohužel ne,“ vyjádřil se k novému opatření radní pro dopravu Richard Bureš.

Podle původní dohody s magistrátem měla být před jakýmkoliv dalším krokem posouzena měření počtu projíždějících vozidel. Vozidla měla být rozdělena na auta rezidentů městských částí Prahy 1, 2, 5 a na ty ostatní. Součástí dohody také bylo, že další omezení nemohou nastat bez vybudování souvisejících opatření chránících rezidenční ulice, konkrétně pak Karoliny Světlé, Konviktskou a Jilskou. Praha 1 opatření na ochranu těchto ulic již připravuje a stejně tak sbírá potřebná data na obou březích Vltavy a čeká na jejich vyhodnocení ze strany TSK.

V případě dalšího omezení bez souvisejících opatření by podle radního Richarda Bureše došlo k přelivu dopravy do rezidenčních ulic Prahy 1 i Prahy 2: „Obrací se na nás desítky místních občanů, kteří s uzavírkou současnou a hlavně pak tou plánovanou – radikálnější – nesouhlasí. Zrovna dnes jsem obdržel další dopis občanského spolku, který Prahu 1 žádá o tvrdší postup proti plánům Prahy, které mají negativní dopad na jejich životy. Praha 1 představila své plány v dané lokalitě, směřující ke zkvalitnění veřejného prostoru. Jde o zprůchodnění čapadel, tedy průchodů k řece a vybudování mola od Novotného lávky k Národnímu divadlu. Praha 1 tedy chce budovat nové věci pro lidi, kteří v centru i v celé Praze bydlí, ne násilně přetvářet město dle představ jedinců.“